Kirjoitukset
Julkaisujen siirto toiselle sivulle
Tein nämä sivut kuntavaalikampanjaani varten. Vaalien ollessa ohitse, siirrän julkaisut omille sivuilleni. Voit seurata niitäkin tästä eteenpäin!
Pohdintaa kampanjasta
Nämä olivat ensimmäiset vaalini ja matkan varrella tuli opittua todella paljon uusia juttuja. Päällimmäisenä se, että tosiaankin pystyn tähän.
Let's walk Helsinki with Arvind and Sami (part 1, English)
I took Arvind to walk around in Hietalahti and Ruoholahti for his Instagram Live series 'Let's walk Helsinki!'
Rasisminvastainen viikko
Nyt vietetään rasisminvastaista viikkoa. Puutu rasismiin omalla toiminnallasi, sillä se voi olla elintärkeä toimi jollekulle.
Junantuomien kaverihaku 18.3.
Helsinkiin muuttaminen muualta voi tuntua alkuun rankalta ja yksinäiseltä. Tule tapahtumaan hakemaan kamuja ja jakamaan kokemuksia!
6799
6799 naista joutui lähisuhdeväkivallan uhriksi vuonna 2023.
Määtän vaalikävely tiistaina 11.3.
Tule seuraksi kriittiselle vaalikävelylle Helsingin ydinkeskustassa!
Taulukko autottomista asuntokunnista Helsingissä vuonna 2022
Helsingin kaupuni tarjoaa tietoa asuntokuntien auton omistamisesta sivuillaan. Viimeisin data on vuodelta 2022.
Ei tekoälyä terveydenhuoltoon
Generatiivisen tekoälyn toiminnassa on liian paljon virheiden mahdollisuuksia. Tätä riskiä ei pidä ottaa terveydenhuollossa.
Vaalitiimin tapaaminen 23.2. klo 14-16
Vaalitiimin tapaaminen Oodissa, Food & Co -kahvilassa katutasossa sunnuntaina 23.2. klo 14-16.
Vanhainvalta ALAS! Tapaa nuoret vasemmistoehdokkaat Merihaassa 18.2. klo 18
Ärsyttävätkö setien selitykset? Kaipaatko uutta sukupolvea vallankahvaan? Nyt sinulla on tilaisuus tulla jututtamaan nuoria vasemmistolaisia kuntavaaliehdokkaita! Helsinki ei muutu jos kukaan ei suutu, ja siksi me olemme ehdolla, rohkeasti muuttamassa Helsinkiä vasemmistolaisemmaksi.
Liikenneköyhyys ja ympäristövyöhykkeet
Helsingin kaupungin selvitys ympäristövyöhykkeistä on nostanut monet takajaloilleen, kun puheeksi on tullut myös liikenneköyhyys.
Sähköajoneuvojen mahdollisuudet
Sähköajoneuvoja tulee olemaan kaupungeissa ja jotkin niistä tulevat olemaan hyödyllisiä. Nimittäin joukko-, huolto-, logistiikka- ja mikroliikenne.
Sähköautojen ongelmat
Liikenteen sähköistymisestä povataan suurta pelastusta kaupunkien liikennepäästöihin, mutta sen ongelma on sähköauto.
Koulu tarvitsee lisärahoitusta
Koulun rappiotila tykätään nostaa säännöllisin väliajoin esille. Yleensä silloin halutaan paluuta johonkin vanhaan ja hyvään.
Liikenteessä kuolee liikaa ihmisiä
Liikennekuolemat on rankka aihe, josta täytyy puhua, koska hallitus ei aio tehdä asian eteen tarvittavia parannuksia.
Painorajoitus autoille Helsingissä
Isommat ja painavammat autot ovat kaupungin ja kaikkien liikenteessä olevien kannalta huono asia.
Ehdokas! Onhan kampanjasi esteetön ja saavutettava?
Tiesitkö, että on yhdenvertaisuuslain vastaista järjestää esteellisiä kampanja- ja vaalitilaisuuksia? Yhdenvertaisuusvaltuutettu on antanut vinkkejä saavutettavaan kampanjointiin.
Miksi politiikkaan?
Viime vuoden aikana aloin miettiä vakavasti politiikkaan lähtemistä monista syistä. Se kuitenkin alkoi pienestä pohjoisen kylästä nimeltä Muurola.
Miksi avointa lähdekoodia?
Avoimen lähdekoodin ohjelmistot lisäävät julkishallinnon läpinäkyvyyttä ja estävät joutumasta yhden toimittajan loukkuun.
Nuorten miesten osattomuus
Nuoret miehet kokevat, että naiset voivat ansaita heihin kohdistuneen väkivallan. Miksi?
Tehostetussa talvihoidossa mennään oikeaan suuntaan
Helsingin kaupunki laajentaa pyöräilyn talvihoidon verkostoaan ja ottaa joitain jalkakäytäviä hoitaakseen.
Empatia ja tunteet kuuluvat politiikkaan
Empatia ja tunteet ovat ne, mitkä ajavat välittämään ja kysymään lisää.
Munkkiniemenbaana
Munkkiniemen baanaa kehitetään ja se on herättänyt ajatuksia puolesta ja vastaan. Mihin minä keskittyisin?
Tekoälyasetus suojelee EU:n asukkaita
Tekoälyä voi käyttää monilla tavoilla ja monet niistä ovat haitallisia.
Katutila ei jakaudu reilusti Helsingissä
Helsingin katutilan jakautuminen on vahvasti puolueellinen autoille, vaikka suurin osa helsinkiläisistä kulkee kävellen ja joukkoliikenteellä.
Keitä palkaton sairauspoissaolo kurittaa eniten?
Hallitus on kaavaillut, että ensimmäisestä sairauspoissaolopäivästä tehtäisiin palkaton. Sille ei ole perusteita, ja näytän keitä se erityisesti kurittaa.